Produktlansering

Gamle Museet design element.png

Vis frem ditt nye produkt i et omgjort museumslokale

Gamle Museets lokaler egner seg godt til lansering av nye kolleksjoner eller produkter. Eksempler på lanseringer vi har hatt er klær, bilmodeller, smykkekolleksjoner, hårprodukter og så mye mer. Her er det mulighet for scene og catwalk i forbindelse med motevisning, og de forskjellige grupperommene kan brukes til å oppbevare produktene eller som mindre showroom for skuelystne deltakere. 

Gamle+Museet+selskap+konferanse+scene+gjester+gjester2.png

Inntil 600 gjester
Fleksibelt lokale

Gamle+Museet+selskap+konferanse+scene+prosjektledelse.png

Prosjektleder
Vi hjelper deg fra A til Å

Drikkeservering
Vi har alle rettigheter

Lyd- og lysutstyr
Toppmoderne utstyr

Gamle+Museet+Selskap,+konferanse,+messe+hovedsal.jpg

Hovedsal 390 m2
600 stående / 500 sittende

Gamle+Museet+Selskapslokaler+og+konferanse,+big+time.jpg

Mingleområdet 240 m2
400 stående / 100 sittende

Gamle+Museet+selskapslokaler,+konferanse+Mingleområdet.jpg

Big Time Scene 160 m2
400 stående / 200 sittende

Gamle+Museet+selskapslokale,+konferanse,+messe+møterom+kapasitet.jpg

Møterom 80 m2
90 stående / 70 sittende

 

Scene med god akustikk

Scenen kan brukes til underholdning og konserter dersom man ønsker det. Den høye betongveggen bidrar til at akustikken blir god. Her kan man også holde en presentasjon av de nye produktene. I tillegg har vi flere lerret og projektorer rundt omkring i lokalet som kan brukes til å vise video og/eller bilder av for eksempel produksjonsfasen og produktene. 

Stort og åpent lokale

Lokalet er åpent og luftig, og har god plass til å stille ut montere eller stands for å vise frem en ny kolleksjon e.l. Det er mulig å dele opp området, slik at man får forskjellige soner med ulike aktiviteter. Man kan for eksempel ha en presentasjon i foredragssalen mens vi rigger til lunsj i den andre delen. Kontakt oss gjerne for å komme på befaring, slik at du ser alle mulighetene som finnes for Gamle Museets lokale.

Nyt dagen og la oss gjøre jobben

Synes du det er overveldende og mye å huske på til produktlanseringen? Vi har lang erfaring med å arrangere alle typer arrangement og events i Oslo sentrum, og hjelper deg med hele prosessen fra A til Å. Vår bookingavdeling består av dyktige prosjektledere med lang erfaring innen eventplanlegging, og du får en kontaktperson som jobber dedikert med ditt arrangement. 

Når du velger Gamle Museet til din produktlansering, får du et skreddersydd opplegg som er tilpasset dine ønsker og behov. Vi gjør jobben for deg, slik at du kan fokusere på presentasjonen og gjestene dine. Len deg tilbake, og la oss ta oss av alle detaljene.

Kontakt oss i dag for en uforpliktende samtale!

 
I våre lokaler er det god plass til å holde presentasjonen i en del og sette opp stands i en annen.

I våre lokaler er det god plass til å holde presentasjonen i en del og sette opp stands i en annen.

På Gamle Museet får du en flott ramme til lanseringen av ditt produkt. Det er stort nok til å kjøre inn biler til presentasjonen.

På Gamle Museet får du en flott ramme til lanseringen av ditt produkt. Det er stort nok til å kjøre inn biler til presentasjonen.

 
 
 

Hvordan markedsføre et nytt produkt?

Når man skal lansere et nytt produkt, er det viktig å skape mest mulig oppmerksomhet omkring det. Her er noen tips til hvordan man planlegger en vellykket produktlansering.

Å produsere et nytt produkt er en tidkrevende prosess. Man legger ned mye krefter og energi i å endelig komme fram til et produkt som man tenker vil være banebrytende innen sitt arbeidsområde. Derfor ser man gjerne på produktet som en verdensnyhet «alle» vil komme til å omfavne. Men slik er det dessverre ikke alltid. Over halvparten av alle nye produkter mislykkes i markedet fordi man ikke har lagt ned nok arbeid i markedsføringen av produktet. Med en strategisk plan blir oppmerksomheten større og salget øker, men det krever både omfattende research, kanalbearbeiding og en tydelig kommunikasjonsstrategi i forkant av produktlanseringen.

Slik skaper du god PR

For å sikre deg mest mulig oppmerksomhet omkring produktet, er det lurt å starte markedsføringen i god tid før produktlanseringen. Det holder som regel ikke å skaffe PR via massemediene og egne nettsider; allerede på idéstadiet bør man undersøke hvilke bransjemedier som finnes og sørge for dekning også her. Man har kanskje foretatt kundeundersøkelser som kan være av interesse for en journalist? Uttalelser fra brukere er også godt materiale å jobbe med for et fagblad. Bred dekning i starten av produktlanseringen hjelper deg dessuten med å få trafikk fra søkemotorer. 

Posisjonering, kommunikasjon og budskap 

I forkant av produktlanseringen er det viktig å gi produktet en tydelig posisjonering i forhold til andre, lignende produkter. På den måten viser man hvordan produktet skiller seg fra de andre. Spør dere selv hvem konkurrentene deres er, hvem målgruppen deres er og hvorfor de skal velge dere. Hva er budskapet deres, og hvorfor skal kunden tro på akkurat dere? Når disse tingene er på plass, blir det straks enklere å se både hva man skal kommunisere og hvordan. 

Lag deretter en god pressemelding der du fokuserer på kundens behov, og hva produktet kan gjøre for å skape en bedre hverdag for kunden. Det er en fin måte å formidle budskapet på, i tillegg til at det øker sjansen for flere besøkende på selve produktlanseringen. Nøkkelord og søkemotoroptimalisering er også svært viktig å få med i budskapet. Disse vil tiltrekke oppmerksomhet og treff på nettet. For å nå fram til de store, tradisjonelle mediene lønner det seg å sende pressemeldingen direkte til redaktøren med en begrunnelse for hvorfor nettopp dette produktet har en verdi for deres lesere. 

Dreier det seg om en spesielt viktig produktlansering, kan man også ta en ringerunde for å gi mediene en dypere forståelse av hva produktet innebærer, og på den måten finne en spennende vinkling som kan fungere for leserne. I tillegg kan man invitere pressen til den neste messen man skal delta på, slik at de selv får oppleve produktet på nært hold.