Stilige bryllupslokaler sentralt i Oslo

Gamle+Museet+design+element.png
Gamle+Museet+selskap+konferanse+scene+gjester+gjester2.png

Inntil 600 gjester
Fleksibelt lokale

Gamle+Museet+selskap+konferanse+scene+prosjektledelse.png

Prosjektleder
Vi hjelper deg fra A til Å

Gamle+Museet+selskap+konferanse+scene+drikkevarer1.png

Drikkeservering
Vi har alle rettigheter

Gamle+Museet+selskap+konferanse+scene+gjester+utstyr.png

Lyd- og lysutstyr
Toppmoderne utstyr

 
Gamle+Museet+Selskap,+konferanse,+messe+hovedsal.jpg

Hovedsal 390 m2
400 sittende

Gamle+Museet+Selskapslokaler+og+konferanse,+big+time.jpg

Big Time Scene 160 m2
120 sittende

Gamle+Museet+selskapslokaler,+konferanse+Mingleområdet.jpg

Mingleområdet 240 m2
280 stående / 70 sittende

Gamle+Museet+selskapslokale,+konferanse,+messe+møterom+kapasitet.jpg

Møterom 80 m2
50 sittende

 

Ønsker du å feire din spesielle dag i sentrale, men usjenerte lokaler? Med stilfulle rom som har huset mye av Norges mest verdifulle kunst, er Gamle Museet det perfekte lokalet for et bybryllup. Takhøyden i lokalet og den store plassen gjør at man får en unik ramme rundt den store dagen. Vi samarbeider med bryllupsplanleggere, designere, vin- og matleverandører for å kunne tilby deg et drømmebryllup. På Gamle Museet får du et skreddersydd opplegg slik at dagen blir akkurat slik dere ser for dere. Kontakt oss for å komme på befaring eller hvis dere ønsker å leie vårt lokale til deres bryllupsfeiring. 

Skreddersydde løsninger

Vårt lokale er unikt, og kan tilby et utradisjonelt bryllup med både vielse og bryllupsfest på samme sted. Vi kan tilpasse det meste etter deres behov, uansett om det er et stort eller lite, intimt bryllup. Dere leier lokalet eksklusivt, og får tilgang til alle saler og rom ved behov. Ønsker dere underholdning utpå kvelden, har vi en scene og god plass til dansegulv. Denne delen av lokalet kan skjermes, slik at lyden ikke blir for høy for de gjestene som ønsker å sitte og prate. Gamle Museet har mange kontakter, og kan bistå med å finne den riktige underholdningen for deres selskap.

Smakfull bryllupsmeny

Vi tilbyr både treretters selskapsmenyer og enklere mat, som for eksempel tapas. Det er også mulig å sette sammen deres egen meny. Vi er fleksible, og tilrettelegger opplegget etter deres preferanser. Det er tross alt dere som skal gifte dere, og det er viktig for oss at dere sitter igjen med en god følelse. På Gamle Museet tilbyr vi for eksempel prøvesmaking av bryllupsmenyen. Dette for at dere skal føle dere helt sikre på at maten blir etter deres smak. Kontakt oss gjerne for å bestille prøvesmaking eller diskutere menyen før dere bestemmer dere. 

Planlegge det perfekte bryllup

Det er mye som skal på plass når man planlegger et bryllup, mange detaljer som er viktige for bruden og brudgommen. Ettersom vi leier ut vårt bryllupslokale til både store og små bryllupsfester, har vi endel erfaring som er verdifull å ta med seg. Vi ser også de ulike løsningene som brudeparene velger for sitt bryllup, og kan gi dere noen tips og råd på veien. Her er en liten sjekkliste med de viktigste tingene som dere bør huske på for at dagen skal bli til slik dere har drømt om.

6 tips til bryllupsplanleggingen

  • Tid og sted for vielse

  • Bryllupslokale

  • Pynting og dekorasjoner

  • Bordplassering bryllup

  • Menyvalg

  • Underholdning

Velg tid og sted for vielsen

Det første som bør på plass er dato for selve vielsen. Vil dere gifte dere i en kirke eller borgerlig, og når tilbys vielse? Dette er spørsmål dere bør tenke grundig gjennom, og sammen bli enige om. Mange velger en dato langt frem i tid, ofte et år i forveien, for å ha god tid til planlegging og mulighet til å finne riktig lokale. Så snart dere har kommet frem til en dato, kan dere gå i gang med jakten på det perfekte bryllupslokalet.

Finn et lokale til bryllupet

Når et brudepar er på jakt etter et bryllupslokale, er det noen faktorer som spiller inn – som f.eks. størrelse, innredning, tilgjengelighet osv. Men i bunn og grunn handler det om magefølelsen – hva sier den når dere kommer inn i et lokale? Titt gjerne på flere lokaler, slik at dere kan danne dere et bilde av hva dere ser etter og hva de forskjellige utleielokalene kan tilby. 

Hvordan pynte bryllupslokalet?

Når vielsen og lokalet er booket, kan dere senke skuldrene. Dette er nemlig de viktigste tingene å få på plass. Riktignok gjenstår det viktige ting for å få drømmebryllupet dere ønsker dere, men det vil være mange alternativer og dere vil alltids kunne ombestemme dere flere ganger før bryllupsdagen. Et eksempel på dette er hvordan bryllupslokalet skal pyntes. 

Noen vil pynte helt selv, mens andre foretrekker å engasjere en dekoratør eller la utleielokalet ta hele den biten. Forhør deg gjerne med stedet dere har valgt. Som regel har de gode tips til hva som vil passe i lokalet, og hva som vil passe til deres type bryllup. Endel lokaler har også egne blomsterleverandører og lignende som kan være behjelpelige med alt fra blomsterdekorasjoner til bordoppsatser. 

Bordplassering på bryllupsfesten

Et tema som ofte skaper hodebry for brudepar er bordplasseringen. Hvem skal sitte hvor, og hva slags bordoppsett bør dere velge? Tar vi det siste punktet først, så avhenger det litt av hvor mange gjester dere velger å invitere, men mest om hva dere foretrekker. Vil dere sitte på runde bord, eller i en hestesko? Og hvor skal brudeparets foreldre sitte? Er dere usikre, kan dere prate med de som leier ut lokalet. De har god oversikt over hva som egner seg best i det aktuelle lokalet. 

Valg av bryllupsmeny

Det neste store spørsmålet er: «Hva skal vi spise»? De fleste brudepar ønsker noe spesielt på denne store dagen, for at alle gjestene skal ha et godt minne. Forhør dere med bryllupslokalet hvilke løsninger de tilbyr. Noen lokaler krever at man kjøper mat via dem, mens andre ikke har noen føringer på dette. 

De fleste velger tre retter til bryllupsfesten – med forrett, hovedrett og dessert. Sett sammen en meny som passer til sesongen, og velg gjerne mat som en kan tenke seg de fleste spiser. Det er viktig å ha et vegetarisk alternativ for de som ikke spiser kjøtt. Et tips kan være å etterlyse eventuelle allergier i invitasjonen, slik at kjøkkenet/cateringselskapet kan tilberede alternativer.

Underholdning til bryllupet

Ønsker dere underholdning på kvelden? Et band som spiller musikk, eller en artist som synger? Det finnes mange artister og band som spiller i bryllup. Enkelte tar også oppdrag for eksempel i vielsen for å sette et personlig preg på den. Kanskje brudeparet har en spesiell sang de ønsker skal synges under vielsen? Snakk litt sammen og bli enige om hvilke ønsker dere har.

 
 Vi pynter bryllupslokalet etter deres preferanser og ønsker.

Vi pynter bryllupslokalet etter deres preferanser og ønsker.