Slik planlegger vi julebord og årsfester

Julebordsesongen nærmer seg, og er som regel en viktig happening for firmaer som vil gjøre litt stas på medarbeiderne. Vi har tatt en prat med en av prosjektlederne, Espen, for å høre litt hvordan han jobber med julebord og nyttårsfester på Gamle Museet.

«Første gang jeg snakker med personen som skal arrangere festen, er jeg opptatt av å få så mye informasjon som mulig. Hva slags mat ønsker de? Hvor mange blir de? Vil de ha underholdning? Hvordan vil de pynte lokalet? Har de noen spesielle ønsker for tema? Så fort vi har disse detaljene på plass, kan jeg begynne å kontakte leverandører og samarbeidspartnere som vi har for å planlegge.»

Espen er en av prosjektlederne som hjelper deg å planlegge arrangementet.

Strekker seg langt

Espen går all in i hver case, og elsker å tenke kreativt. Han er genuint opptatt av at hvert arrangement skal få en unik touch og liker å bryte med det normale. Derfor bruker han gjerne ekstra tid på å finne riktig farge på serviettene og dekor som han mener passer til temaet og anledningen.

Vi merker at Espen blir ivrig når vi spør om hvilke muligheter man har til å gjøre ting litt annerledes. «Det behøver ikke nødvendigvis være kostbare oppgraderinger. Vi hadde nylig et bryllup her og da valgte vi å pynte lokalet med store, hvite ballonger. Det ble superlekkert! Vi har også endel muligheter her på huset, som for eksempel å bruke lyssettingen og skjermene rundt omkring i lokalet.»

Her kan du lese noen av tipsene våre til å piffe opp julebordlokalet.

Eksklusiv bruk av lokalet

En av fordelene med Gamle Museet er nettopp at man leier det eksklusivt og kan bruke hele lokalet. De ulike salene kan pyntes forskjellig, og man kan for eksempel overraske gjestene med unike opplevelser i hver av salene. «Det handler om å gi gjestene en helhetlig opplevelse fra de kommer inn hoveddøren til de forlater festen», sier Espen før han unnskylder seg og må gå til et møte. Et nytt julebord skal planlegges – mon tro hva han finner på denne gangen?

Ønsker du et julebord utenom det vanlige? Kontakt oss for en uforpliktende samtale.

Julebordlokalet kan enkelt piffes opp med ballonger og en spesiell lyssetting.

Holum Studio